vrijdag 7 februari 2014

Ik heb recht op verschillende vormen van expressie.

We kiezen een nieuw recht uit ons charter voor deze maand:
"Ik heb recht op verschillende vormen van expressie."
We lezen het fragment voor uit ons kinderrechtenboek. We vinden dat onze school hierin nog veel verder staat dan vroeger (in het boekje).
Er is veel te regelen: nieuwe taken voor volgende week kiezen, de nieuwe planning van volgende week bespreken, de tentoonstelling voorbereiden, taak scanner herbekijken.

donderdag 6 februari 2014

verkeersveiligheid aan onze school

Wat vinden we van de verkeersveiligheid aan onze school?

Tibo: de bussen kunnen moeilijk langs de geparkeerde wagens, waardoor wagens achteruit moeten rijden. Dat is gevaarlijk bij het oversteken.
Romeo: een mama rijdt met haar scooter op het voetpad en heeft mij bijna overreden.
Yassin: de auto's rijden te snel door de straat.
Dario: het zebrapad ligt tussen de geparkeerde auto's en je ziet niet goed om te kunnen oversteken.
Finn: we zetten houten mannetjes aan het zebrapad en die gaan stuk. Daar zal dus iets mee gebeurd zijn.
Sanae: fietsers rijden op het voetpad. Er wordt geparkeerd op de busstroken.

Dit zijn tips vanuit onze groep: een fluovestje dragen, één kant van de straat om te parkeren, een grotere afstand tussen het zebrapad en de parkeerzone, controleren of mensen op het voetpad rijden, flikkerlampjes aan de boekentas, een oversteekpersoon, opvallende snelheidsborden, oversteeklichten, flitscamera, een opvallend schoolbord, een verkeersdrempel met een zebrapad op.