woensdag 2 april 2014

Doet groeien pijn?

Alexander: Waarom hebben sommige mensen een lange tong. Sam: Micha is wat groter, dus zijn tong zal wel wat langer zijn. Dario: sommigen groeien snel, anderen groeien trager. Micha: Dat zijn nu eenmaal de verschillen tussen de mensen.

Manon: voel je dat je groeit? Doet dat soms pijn? Romeo: in je mond voel je dat soms. Je mond scheurt dan in het hoekje. Manon: ik voelde het aan mijn hand. Dario: aan mijn voeten voel ik dat niet, aan mijn benen wel. Je huid rekt en dat doet pijn. Tibo: je groeit van groenten.

Gaat groeien snel? Wat gebeurt er als je groeit? Kan je mond scheuren van het groeien? Hoe weet je dat pijn is door het groeien? Wanneer en hoe stop je met groeien? Vervel je als je groeit, zoals bij een slang? Groeien je hersenen groeien of ontwikkelen ze gewoon verder? Kan je krimpen?