woensdag 9 november 2016

Een duet van zeehonden

praatronde 9/11/16

Isra: in de vakantie ben ik naar de zee aan  Middelkerke geweest. Ik heb een zeehond gezien.
Hij lag op zijn zij dus dacht ik dat hij pijn had. Hij was wit.
Astrid: Wat hebben jullie gedaan ?
Isra: We hebben naar Sea-life gebeld. Sea-life is gekomen en die mensen zeiden dat als hij op zijn zij ligt, het niet erg is, wel als hij op zijn buik ligt.
Astrid: bestaan er witte zeehonden?
Micha: hoe heet de zee die bij ons ligt?
Yassin: de Noordzee. Daar zie je soms zeehonden .
Micha: hebben alle zeehonden dezelfde kleur? Nee, ze gaan van zwart tot wit. Maar het is wel allemaal dezelfde soort.
Astrid: hebben zeehonden een pels of heeft die haar?
Astrid: waar worden ze geboren?
Yassin: waarom klappen zeehonden?
Meymoena kan je iets maken van zeehondenpels?

Barbara: ik ben naar de boekenbeurs geweest en  ik heb een oud boek gekocht: Duet met hoge noten. Het is een nieuw exemplaar maar het bestaat al lang.  Veel mensen, die ik ken, hebben het al gelezen. Er gebeuren ook echt dingen waar ze elkaar bij nodig hebben. Het gaat over een jongen en een meisje die bij elkaar op school zitten en die worden vrienden en dan meer dan vrienden.
Micha wat is een duet?
Astrid: dat is iets dat je samen met twee doet, bv. ik speel soms een duet met mijn hoorn.
Micha is het alleen bij een muziekstuk dat ze een duet spelen?
Barbara: nee, een duet is gewoon iets dat je met twee doet, maar toch vooral in muziek of dans

verslag gemaakt door Amelie.V en Meymoena