dinsdag 8 november 2016

Hoe werkt een laserlampje?

Praatronde 8/11/16

Amelie. B doet een boekbespreking over Anne Frank. Ze vond het leuk omdat je de kloof voelt en dat je ziet dat ze ouder wordt. Isra vindt het heel interessant. Ze is het ook aan het lezen.
Barbara: ik vind het ook heel interessant. Ik ben meegesleurd door Amelie dus ik lees het nu ook.
Astrid: ik lees de prentenboeken omdat ik geen dikke boeken lees en ik leer al veel uit het prentenboek.
Micha vindt dat we meer boekbesprekingen in de praatronde mogen krijgen.



Barbara vraag: Wat is het verschil tussen een laserlampje en een gewoon lampje?
Astrid: als je een laserlampje door waterdamp laat schijnen, dan zie je de straal en bij een gewoon lampje niet.
Barbara waarom hebben ze alleen de kleur rood?
Hoever schijnt een laserlamp?
Yassin: het hangt ervan af hoever hij schijnt. Als dat een brollampje is, dan gaat het niet ver
Astrid waarom is het altijd een stip?

Post wij hebben een poster van de kinderrechten  met alle rechten.

Wij hebben nog een poster over het MIAT. Daar is een expo.
Wat is een expo?
Amelie.B: een expositie, een tentoonstelling. Expo's zijn tijdelijk.
We willen eerst meer info van de postbodes over deze expo. Pas dan gaan we beslissen of we gaan.

verslag: Meymoena, Amélie V.